De finale plek Olympic Moves Dodgeball is binnen!!!
Dinsdag 5 april hebben onze Dodgeball teams de voorronde Olympic Moves gespeeld. Een spannend toernooi met super fanatieke teams!
We speelden met twee onderbouw teams in twee verschillende poules. Ons eerste team was enorm goed maar de concurrentie ook waardoor we de finale net niet hebben bereikt. Het tweede team lukte het wel de finale te bereiken. De tegenstanders hier waren een kop groter en sterker in de aanval, maar ons spel was slimmer en sneller. Het team kwam op gelijke stand van 2-2 waarna de laatste game werd gewonnen! Ze hebben iedereen doen verbazen door hier met de winst ervandoor te gaan. Wat een topprestatie! Gefeliciteerd:
Tashir Camara (zHK1a), Yan Nan Smits (zHV1a), Stijn van Zijst (zHV1a), Maxim van Dalen (zHV1c), Torsten van Dam (zA2b), Bente Smit (zHV2b), Lola Gaaikema (zA2a), Lara Landwaart (zA2b), Yonne Schaapman (zA2b) en Lisa Vogelaar (zA2b)
Succes op The School Final 2023 vrijdag 9 juni!
Ook interessant
Academie Tien is een middelbare school met een brede kijk op ontwikkeling. Naast leren is er ruimte voor persoonlijke groei en verwondering. Voor het nieuwe schoolgebouw aan het Berlijnplein maakte kunstenaar Elisabet Stienstra daarom zeven kunstwerken van jonge mensen die thema’s als groei en kennis weerspiegelen. De gloednieuwe architectuur, het...
Je zag de leerlingen al stiekem kijken toen schrijfsters Cis Meijer, Daniëlle Bakhuis en Caja Cazemier vrijdag 22 maart de trap van het OLZ op liepen.
Er zijn nog een aantal plaatsen vrij in onze brugklas.
Krijn Kieviet, biologiedocent, werkt ruim 10 jaar met veel plezier op het Utrechts Stedelijk Gymnasium als hij eind 2022 een video-oproep voorbij ziet komen van Gerben Houwer, directeur van Ithaka. De boodschap is helder: Ithaka heeft met spoed meer docenten nodig. Door de wereldwijde geopolitieke spanningen groeide de school voor...
Sinds het begin van schooljaar 2023/2024 heeft Academie Tien de gedurfde stap gezet naar een mobielvrije schoolomgeving. Het doel? Leerlingen trainen om hun aandacht voor langere tijd vast te houden, zodat ze zich beter kunnen focussen op de leerstof en de wereld om hen heen.